Rabu, 23 Jun 2010

Jemputan di Terengganu.









Cuti Cuti Malaysia
Kelantan & Terengganu

Pada 17 Jun 2010 yang lalu kami ke Terengganu bagi memeriahkam majlis perkahwinan saudara kami di Terengganu... Emmmm..sambil meyelam minum air...kami pergi lah bercuti sekali...Kami bercadang untuk pergi pada pagi Khamis...dalam kul 2 atau 3 pagi...maklumlah..perjalanan jauh...tapi..cik abang tak leh pulak nak tido malam tu..dan Adam dan Aleya dah exited nak pergi..so...kul 8.30 mlm tu gak....kita orang bertolak....jalan sebelah malam nie syok jugak....sejuk, budak budak pun tak meragam sangat..sebab semuanya...tidoooo ha ha ha....tapi yang tak syoknye...gelap la..tak nampak pemandangan luar ... aku ade juga bawa peta manalah tahu..kot kot tersesat...tapi..takde maknanya....abang aku expert dah peta ke Terengganu..maklumlah..dia dulu pernah buat job kat sekolah sekolah di Terengganu.

Di sebabkan..majlis perkahwinan tu di penghujung negeri Terengganu...kami ke Kelantan dulu. jam 6.00pagi kami dah sampai di kelantan.... kami menginap di Hotel Al Ansar....Di Kelantan kami tak melepaskan peluang untuk pergi ke Rantau Panjang dan Pengkalan Kubu..Banyak jugala..kami borong...seronoknye.shoppinggggg...misi utama..aku nak cari Presure Cooker ....banyaknye..pilihan...sampai tak tahu nak pilih yang mane...tapi dapat jugak lah..aku beli...thanks..darlingggg...he hehe... seharian kami berjalan jalan...cuci mata...sampai Mydin di Rautan Panjang pun kami..pergi...pendek kata.seronok sungguh..dan kalau boleh aku nak datang lagi....sungguhhhhh....percayala.....

Esoknye..kami check out awal...kul 8.00 pagi...lagi...kami dapat berita akan ada satu Ceramah Agama yang akan di adakan di depan hotel kami...Buat pertama kalinya..aku jumpa Nik Aziz secara life...sungguh mengkagumkan..tabik spring buat peminpim Kelantan yang boleh mewujudkan suasana islamic sebegitu....

Kami sampai ke Terengganu tapat kul 2.00 petang....pergi jemputan ...wah...Menu yang speacial...Gulai kawah dan umbut kelapa...beriani pun turut di hilangkan...abang ipar aku yang masak....cayalah...sedap....seperti yang kita semua maklum...di Terengganu..majlisnya tidaklah semeriah di Johor...tiada paluan kompang..tiada majlis persandingan, tapi tetap ada majlis makan berdamai...ok lah..meriah juga...tetamu yang datang sungguh ramai., malam tu........kami menginap di rumah emak Kakak ipar aku.....tidur awal...letih...tapi seronok.....

Esoknya..kami ke Pasar Payang...peh..gila bayang di buatnye.....semuanya....aku nak beli....pakal je...begnye semakin menipis...he he he tapi aku beli la juga keropok untuk di jadikan buat tangan untuk akak akak dan adik adik aku di Kampung nanti...

Kami tidur di terengganu....Angulia Beach House Resort Marang Terengganu, tepi pantai...seronok aku tengok anak anak aku...puas bermain di pantai...yang..sangat cantik.....dan amat menenangkan..fikiran...luas pandangan......seharian di pantai....menyebabkan Adam Aleya Dan Azeem....tidur awal keletihan...pagi pagi lagi..matahari belum terbit lagi mereka sekali lagi berlari ke pantai...kononnye...nak jalan jalan je...tapi...emmmm...mandi jugak akhirnye...takpela...sekali sekali...bukan selalu mereka dapat mandi laut nie...aku pun tumpang sekaki.....
Kul 8.00 abang aku dah panggil untuk siap siap bertolak pulang....esok...budak budak sekolah....kami pun bertolak pulang....dalam kereta azemm menangis je...kepenatan...kesian...so...isninnya aku tepaksa sambung cuti....sebab azeem demam....atapi adam dan aleya tetap pergi sekolah...sebab mereka dah janji untuk ke sekolah walaupun penat...Terima kasih...abang...ayang sayang abang dan ....anak anak kita..semoga kita sekeluarga bahagia sehingga ke akhir hayat...Untuk Adam Aleya Dan Azeem...MAMA SAYANG KALIAN SEMUA....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

http://noorzza.blogspot.com/