Selasa, 14 Disember 2010

Syukur...Majlis berkhatan Adam telah selesai.

Syukur pada Allah...adam dah selamat..di khatankan...dan telah pun pulih sepenuhnya....
Aku amat berbangga pada anak aku ini...segala sangkaan aku meleset sama sekali...aku akan menjangkakan dia akan menangis atau mengada ngada..tapi syukur...dia mengharunginya...dengan tenang dan..matang...Kata suami ku..di dalam klinik dia langsung tidak berasa takut....sehinggalah selesai...Alhamdulillah...syukur.....

 Sehari sebelum khatan..aku ada membuat majlis doa selamat sikit di rumah mak mertua aku di Batu Pahat.
Adam bersunat bersama sepupu- sepupunya...Ayum dan Akim...semuanye sukses... Dalam ramai ramai tu...Akim yang meraung...sampai doktor tu tak jadi nak buat..tapi pujuk punye pujuk...selamat jua akhirnye....
 
Petang tu juga..Pak Long dia beli PSP tuk diorang melepaskan boring berbaring sepanjang hari...suka la..di orang...tak henti main game...habis la..tentu bil letrik rumah mak mertua aku bulan nie..melambung lambung...

Oh ye...satu lagi pengalaman..menjaga budak budak sakit berkhatan nie.. Ya Allah..sabor je la....asyik nak makan je..dia  orang nie...pantang nampak...asyik nak makan je...bayangkan beli limau 3 kilo..sekali hadap je...mak oi....tapi..air memang aku pantangkan cikit...maklumlah...aku nak sangat anak aku cepat baik...kata org tua tua...kurangkan minum manis...tapi doktor kata jangan pantang...pening gak aku...tapi....ikut je la..mana yg aku rasa patut...mcm org bersalin gak kan..kalau kita nak cepat luka jahitan baik..kita pantang ckit..jgn makan yg boleh memudaratkan..gatal ke atau apa apa je lah...janji baik... ki ki ki....Bila tang makan ubat...adam..no problem..ok je...cuma ayum dengan akim..tak reti makan ubat pil...bercinta gak nak suruh diorg telah...air satu jug pun tak tertelan ubatnye..akhirnya aku..hancurkan dalam air yg sedikit..pas tu...bagi guna picagari....selamat....habis ubat doktor bagi aku..belikan pati ikan haruan...ha...nie yang susah ckit...bau dia mak oi..aku pun tak larat nak makan..tapi bai punya saiko...habis jugak lah 6 btl tu..tuk 3 org... selamat.

Seminggu selepas adam bersunat...kami menunaikan janji untuk membelikannya..sebuah basikal baru ..... seronoknye...dia , tak sabar sabar untuk menunggangnye.....terus baik sakit katanye....aku takut juga nak kasi dia naik...yelah...baru seminggu..tapi abang aku kata dia dah ok dah....yela..tu...


http://noorzza.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

http://noorzza.blogspot.com/